Świat czterolatka
Codzienność czterolatka to pytania…
Zadaniem nauczycieli jest pomóc dzieciom nauczyć się sposobów dociekania i prowadzenia badań, aby znaleźć odpowiedzi na te pytania.
Uczą się znajdować odpowiedzi w książkach, rówieśnikach, dorosłych, własnych eksperymentach i doświadczeniach, jakie mają w świecie.
Na tym etapie program obejmuje zajęcia tematyczne, doświadczenia edukacyjne, które wzmacniają umiejętności społeczne i intelektualne.
Nauczyciele stymulują rozwój wprowadzając wyższy poziom rozpoznawania liter, świadomości fonetycznej, języka ekspresyjnego i receptywnego.
Zagadnień matematycznych uczy się poprzez budowanie z klocków, łamigłówki i układanie wzorów. Zajęcia wzmacniają umiejętności twórczego rozwiązywania problemów, a także szersze odkrywanie otaczającego nas świata.
Zaawansowane umiejętności motoryczne są wzmacniane poprzez zorganizowane zajęcia gimnastyczne, sportowe i taneczne. Teraz, gdy dzieci nauczyły się łączyć jako cała grupa, rzucamy im wyzwanie, aby pracowały w parach i małych grupach Program edukacji dla 4-latków w przedszkolu jest zaprojektowany, aby wspierać wszechstronny rozwój dziecka, obejmując różne aspekty edukacyjne i rozwojowe.
Rozwój socjo-emocjonalny:
– Nauka współpracy i dzielenia się z innymi dziećmi.
– Rozwijanie umiejętności nawiązywania relacji i budowania przyjaźni.
– Nauka rozpoznawania i nazywania emocji oraz radzenia sobie z nimi.
– Rozwijanie poczucia empatii i zrozumienia dla innych.
Rozwój fizyczny:
– Ćwiczenia motoryki dużej (bieganie, skakanie, wspinanie się).
– Ćwiczenia motoryki małej (rysowanie, układanie puzzli, manipulowanie małymi przedmiotami).
– Nauka podstawowych czynności samoobsługowych (mycie rąk, ubieranie się, korzystanie z toalety).
Rozwój poznawczy:
– Rozwijanie umiejętności obserwacji, porównywania i klasyfikowania.
– Nauka podstawowych pojęć matematycznych (liczenie, rozpoznawanie kształtów i kolorów).
– Rozwijanie umiejętności logicznego myślenia i rozwiązywania problemów.
– Wprowadzenie do prostych eksperymentów i obserwacji przyrodniczych.
– Wprowadzenie do różnych tematów, takich jak pory roku, zwierzęta, rośliny, rodzina, zawody.
– Organizowanie tematycznych dni lub tygodni, które pozwalają dzieciom na zgłębianie wybranych tematów poprzez różnorodne aktywności